مخاطب هدف1 min read

فهرست مطالب

این مقاله مدام بروز میشود پس بهتر است که نشانی آن را در جایی ذخیره کنید و هرزگاهی به آن سر بزنید.

رابطه فرد با برند

مشتری زیاد آرزوی همه کسب و کارها است و تمام تلاش هایی که در کسب و کارها میشود در این است که مشتریان خود را زیاد کنند اما افراد نسبت به یک کسب و کار یک روند رشد یا شاید بهتر بگویم یک رابطه اجتماعی و فامیلی دارند!

غریبه – آشنا – آرزو  – مشتری – بازگشته – وفادار – سفیر

هر فرد در جامعه یا بهتر بگویم در جهان رابطه اش نسبت به کسب و کار ما در یکی از این دسته ها است، هر کدارم را در فرصتی مناسب توضیح خواهم داد اما برای درک موضوع توضیح کوتاهی خواهم داد.

  • غریبه: افرادی که از حضور برند هیچ اطلاعی ندارند
  • آشنا: افرادی که از حضور برند آگاه هستند 
  • آرزو: افرادی که از حضور برند آگاه و حتی بی خبرند ( در دسته غریبه ها )  هستند و برند آرزو دارد که آنها از او خرید کنند به این افراد مخاطب هدف یا مشتری ایده آل گفته میشود. 
  • مشتری: افرادی که از برند محصول یا خدمت دریافت کرده اند
  • بازگشته: مشتریانی که حداقل برای بار دوم از برند خرید کرده اند
  • وفادار: افرادی که علاوه بر خرید متعدد از برند، در همه شرایط بازار در کنار آن می ماند.
  • سفیر: مشتریان وفاداری که برند را به دیگران معرفی میکنند این بالاترین سطح رابطه یک فرد با کسب و کار است

مخاطب هدف کیست؟

اما میخواهم کمی در خصوص مخاطب هدف صحبت کنم، همان فردی که هر کسب و کاری برای خودش آرزو دارد،  افرادای که مشتری در میان انبوهی از افراد در جامعه خودش ( چه محلی، منطقه ای، کشوری و یا جهانی باشد ) به دنبالشان می گردد.  فردی که اگر برند و کسب و کار توانش را داشت قطعا از روی آن میلیون ها و میلیاردها کپی می کرد! ( متاسفانه هنوز این تکنولوژی هنوز خلق نشده است! 🙂 )

ما به دو دلیل بیشتر تبلیغ نمی کنیم یا قصدمان فروش است و یا اطلاع رسانی از حضور برند( همان آگاهی از برند _ Brand Awareness )  و همه آنها در تلاش هستند تا این تبلیغ ها را افرادی ببیند که برای کسب و کار یا برند مفیدند همان مشتری ایده آل (مخاطب هدف )

فارغ از اهداف تبلیغات که گفتم در کل همه  مدیران کسب و کارها در تلاش اند که به مشتری ایده آل خود دست یابند و دغدغه این را دارند تا مخاطبان هدف خود را هر روز بیشتر کنند!!

اما سوال اینجاست که مخاطبین هدف کجا هستند؟ اصلا این مخاطبین هدف چه ویژگی هایی دارند؟ چه تعدادی از آنها برای کسب و کار من لازم است و مهمترین سوال من چطور به مخاطبین هدف ( مشتری ایده آل ) خود دست پیدا کنم؟

من سعی میکنم در مقاله های ( پست های بعدی ) به تمامی این سوالات به کمک شما پاسخ دهم!

تعریف شما از مشتری ایده آل یا همان مخاطب هدف چیست؟ زیر همین پست کامنت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیصبران منتظر دریافت نظر و مشارکت شما در این مقاله هستم.
مطلب پیشنهادی بعدی
سبد خرید

شما با دانلود فایل متعهد میشوید که به ازای هر نسخه که چاپ میکنید به پادکست بی پلاست حداقل 50.000 تومان کمک کنید.