لوگوی نجات یافته!1 min read

فهرست مطالب

لوگوی نجات یافته

یکی از مشتریان سال های پیش با من تماس گرفت؛ در آن زمان که با من بود در زمینه کترینگ فعالیت می کرد و اکنون در زمینه برنج فعالیت میکرد!!!

 

 سفارش لوگو بدون تجربه

درخواست داشت یکسری اقلام مورد نیازش را اجرایی کنم چیزهایی شبیه به، کارت ویزیت و سربرگ و …

خواستم به او بگویم که این دیگر در حیطه کاری من نیست و شروع کنم از برندینگ و پژوهش و … صحبت کنم که احساس کردم مجالی برای آن نیست.

لوگویی را به تازگی طراحی کرده بود برای کسب و کارش با اشتیاق باز کرد و نشانم داد!

گفتم در زمینه برنج فعالیت میکرد و قرار بوده لوگو بر روی کیسه های برنج چاپ شود، لوگو را که دیدم جا خوردم! لوگوی زیبایی بود بگذریم که تقریبا 95 درصد آن را با کمک سایت فری پیک طراحی کرده بودند اما زیبا بود.

به او گفتم مطمئنی این را میخواهید برای برندتان انتخاب کنید؟

گفت: بله مشکلی دارد؟

گفتم: اول از همه این لوگو پر از طرح های پیچیده با خطوط در هم است  از طرفی دیگر نام برند را با خط نستعلیق شکسته نوشته است همین حالا که من میدانم اسم برند چیست نمیتوانم بخوانم چه برسد به مخاطب که قرار است برای اولین بار محصول شما در شلف فروشگاه ها و قفسه های مغازه ها ببیند. اجازه میدهی با طراح صحبت کنم.

 

اصرار به اشتباه…

به طراح ابتدای امر گفتم: سلام، من فلانی هستم و قصدم این است با هم یک اثر موفق خلق کنیم، تخصص بنده هم برندینگ و تبلیغات است و سال ها است در این زمینه فعالیت میکنم و با سختی و ها چالش هایت آشنا هستم اما … 

حرفم را قطع کرد و گفت تو از لوگو چه میدانی، ما روزی 10 تا لوگو طراحی می کنیم این را که گفت تلفن را قطع کردم. به کارفرما گفتم:

 

یک لوگوی خوب …

شما روی کیسه برنج میخواهید چاپ کنید، متریالی با بافت درشت که چاپ آن هم احتمال زیاد سیلک خواهد بود که او هم خیلی کیفیت خوبی ندارد و این لوگویی که انتخاب کردید نتیحه فاجعه باری برایتان خواهد داشت از طرف دیگر وقتی برند جدیدی لانچ می شود بهتر است هویت بصری بخصوص لوگو به گونه ای طراحی شود که برای مخاطب هدف آن هم مخاطبی که هنوز از شما و کسب و کارت چیزی نشنیده است خوانا و رسا باشد از طرف دیگر او باید بگونه ای باشد وقتی در قفسه قرار میگیرد با فاصله حدال 1.5 متری امکان خوانشش باشد. بنظرت این لوگو این ویژگی ها را دارد؟

بنده خدا کمی تامل کرد و گفت: حالا باید چکار کنیم؟

گفتم: اول برایم داستان کسب و کارت از ب بسم الله تا اینجا که پیش من آمدی را بفرست تا برایت بگویم …

خدا را شکر اعتماد کرد و پروژه استارت خورد…!

 

بنظر شما لوگوی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیصبران منتظر دریافت نظر و مشارکت شما در این مقاله هستم.
مطلب پیشنهادی بعدی
سبد خرید

شما با دانلود فایل متعهد میشوید که به ازای هر نسخه که چاپ میکنید به پادکست بی پلاست حداقل 50.000 تومان کمک کنید.